پیشنهاد فروش خودرو مدل تویوتا پریوس مدل 2016
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل  تویوتا پریوس مدل 2016

تویوتا پریوس یکی از کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی موجود در بازار می­باشد که در مدل 2016 کاملا بازطراحی شده است.  با این که کمپانی تویوتا بر بازار فروش خودورهای هیبریدی تسلط دارد، اما به نظر می­رسد برای فروش این خودرو کار آسانی در پیش ندارد. به همین دلیل کمپانی تویوتا تصمیم گرفته است که مدل جدید این خودرو را با ظاهری کاملا متفاوت به بازار عرضه کند؛ حال باید دید که طرفداران تویوتا Prius از این مدل استقبال می­کنند یا نه.

 

خرید خودرو تویوتا پریوس -01

 

ویژگی خاص تویوتا Prius کم مصرف بودن می باشد؛ به طوری که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. ویژگی مطلوب دیگر، کم صدا بودن پیشرانه است. از دیگر تغییرات این مدل می­توان به راحتی صندلی­ها و افزایش فضای پا و سر اشاره کرد. همچنین فضای بار نیز به میزان 14 درصد افزایش یافته می باشد.

 

با این تغییرات،تویوتا Prius مدل 2016 گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است. هوندا Insight به دلیل فروش کم کنار گذاشته شده و دیگر کمپانی­های خودروسازی نیز فعلا محصولی برای رقابت با Prius ندارند. به طور خلاصه می­توان گفت که این خودرو نسبت به رقبا در تمامی زمینه­های از جمله ابعاد، مصرف سوخت، پیکربندی و طراحی ظاهری. تنها ممکن است برخی از خریداران که ممکن است از اندازه فضای داخلی تویوتا Prius هاچ بک ناراضی باشند می­توانند فورد Fusion هیبریدی مدل 2016 و تویوتا کمری هیبریدی مدل 2016 را مد نظر قرار دهند. که اگر به دنبال یک خودرو هیبریدی- برقی مناسب هستید شورلت Volt انتخاب بهتری است؛ اما اگر خواهان یک خودرو هیبریدی معمولی هستید بی شک تویوتا Prius مدل 2016 بهترین گزینه است.

 

 

  • طراحی بدنه و امکانات رفاهی

تویوتا Prius مدل 2016 یک هاچ بک چهار درب است که پنج سرنشین را در خود جای می­­دهد و در 6 تیپ عرضه می­گردد: Two، Tow Eco، Three،Three Touring،Four  و Four Touring . Prius C و Prius V دو تیپ اضافی با ابعاد متفاوت هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار نمی­گیرند.

 

خرید خودرو تویوتا پریوس -02

 

امکانات استاندارد موجود در Prius Two شامل موارد زیر است: رینگ های آلومینیومی 15 اینچ، چراغ­های اتوماتیک LED در جلو و عقب، چراغ های LED روز تاب، آینه­های مجهز به گرمکن، سیستم ورود و احتراق بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوایی اتوماتیک، صفحه نمایش اطلاعات راننده 4.2 اینچی، کروز کنترل، غربیلک فرمان تلسکوپی، روکش پارچه­ای، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت برقی، صندلی­های عقب تاشو به حالت 60/40 ، صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، دروبین دید در عقب، امکان ارتباطات رایویی و اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم تشخیص صدا با Siri Eyes Free و سیستم صوتی مجهز به 6 بلند گو و CD Player ، پورت USB و رابط­های کمکی صوتی.

 

Pruis Two Eco که خودرو با صرفه­تری است دارای امکانات زیر است: تایرهای باکیفیت، قالپاق­های دو رنگ، باتری هیبریدی از جنس لیتیوم و سیستم ورود بدون کلید. نکته جالب حذف برف پاکن عقب برای این تیپ است اما برای دیگر تیپ ها به طور استاندارد وجود دارد.

 

Prius Three مجهز به امکانات زیر است: غربیلک فرمان با چرم مصنوعی و تزیینات، تزیینات سفید رنگ در داخل کابین، پد بی سیم شارژ کننده تلفن همراه، سیستم سرگرمی Toyota Entune پیشرفته مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، مسیر یاب، رادیو ماهواره­ای، رادیو HD، سیستم نمایش آنلاین اطلاعات (ترافیک، آب و هوا، قیمت سوخت، اخبار ورزشی و سهام) و امکان دسترسی به اپلیکیش­هایی نظیر Pandora، iHeart Radio،Open Table و Yelp با یک گوشی هوشمند مجهز به اپلیکیشن Entune.

 

Prius Four دارای تجهیزات زیر است: سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از عقب، برف پاک کن­های اتوماتیک، روکش چرم مصنوعی به همراه دوخت سفید رنگ، صندلی­های جلو مجهز به گرمکن، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم برای کمر و پوشش فضای بار عقب.

 

خرید خودرو تویوتا پریوس -03

 

تجهیزات استاندارد در تیپ های Three Touring و Four Touring شامل موارد زیر است:  تمامی تجهیزات موجود در تیپ­های Three  و Four به اضافه رینگ­های آلومینیومی 17 اینچ، چراغ­های مه شکن، سپرهای عقب منحصر به فرد و روکش چرم با دوخت آبی. هر دو مدل به صورت استاندارد می­توانند به پکیج Toyota Safety Sense مجهز شوند که دارای امکانات زیر است: کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار و جلوگیری عبور از خط، سیستم هشدار پیش از برخورد و چراغ نور بالای اتوماتیک.

 

تیپ های Prius Four Touring و Four می توانند به طور خاص به پکیج Premium Convinience مجهز گردند که شامل امکانات زیر است: سیستم صوتی پیشرفته JBL مجهز به 10 بلند گو، سیستم پارک خودکار و سیستم خدمات اضطراری Safety Connect.

 

 

  • قدرت و عملکرد موتور

همانند مدل­های قبلی، تویوتا Prius مدل 2016 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری است که در کنار یک جفت موتور الکتریکی نیروی لازم را برای این خودرو فراهم می­کند. نتیجه کارکرد این دو موتور، یک سیستم تعلیق منحصر به فرد است که با نیروی الکتریکی کار می­کند و نیرویی معادل 121 اسب بخار را به چرخ­های جلو وارد می­کند.

 

شتاب صفر تا صد تویوتا Prius  مدل 2016، 9.8 ثانیه و میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است(5.2 لیتر در شهر و 5.6 لیتر در بزرگراه ها). تویوتا Prius Two Eco جدید یک خودروی بسیار مقرون به صرفه است که میانگین مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 5 لیتر در هر 100 کیلومتر است(4.9 در شهر و 5.3 لیتر در بزرگراه­ها).

 

 

  • ایمنی

تمامی خودروهای تویوتا Prius مدل 2016 با امکانات استاندارد زیر به بازار عرضه می­شوند: ترمز دیسک ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه­های هوا در جلو، کیسه­های هوای پرده­ای در کنار، کیسه هوای زانو برای راننده، کیسه هوای مخصوص سرنشینان و یک دوربین دید عقب استاندارد.

 

در تیپ­های Four  و Four Touring  از سیستم استاندارد هشدار برخورد از کناره­ها و سیستم شناسایی نقاط کور استفاده شده است. پکیج Toyota Safety Sense  که شامل کروز کنترل تطبیقی،  سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم جلوگیری و هشدار عبور از خط می باشد که به صورت استاندارد در تیپ های Prius Three Touring و Four Touring به کار می رود و در تیپ­های Three  و Four به صورت سفارشی به خریداران عرضه می شود.

 

سیستم Safety Connect می­تواند در تیپ­های Prius Four  و Four Touring مورد استفاده قرار گیرد که شامل تجهیزات زیر است: سیستم هشدار اتوماتیک برخورد، سیستم ردیابی خودرو در صورت دزدیده شدن و سیستم دستیابی به کمک­های اضطراری در جاده.

 

 

  • طراحی داخلی و امکانات خاص

فضای داخل کابین در تویوتا Prius مدل 2016 همچنان سنتی باقی مانده است. کنسول مرکزی سنتی که دارای یک نگهدارنده فنجان،یک صندوق ذخیره کوچک( که در آن پد بی سیم شارژ کننده تلفن هوشمند قرار داده می­شود) و یک دسته برای صندلی می­باشد. شیفتر با دکمه پارک جداگانه­اش همچنان باقی مانده و سرعت سنج به همراه دیگر گیج­های خودرو هنوز در قسمت مرکزی بالای داشبورد قرار دارند.

 

خرید خودرو تویوتا پریوس -04

 

داخل کابین از مواد باکیفیت ساخته شده که شامل چرم مصنوعی و پارچه­های مرغوب است. انتخاب رنگ سفید برای کنسول مرکزی تضاد چشم نوازی ایجاد کرده است. پیکربندی سیستم کنترل بسیار ساده طراحی شده و استفاده از آن بسیار ساده است. صفحه نمایش 7 اینچی کاملا به روز و ساده تر شده و سرعت پاسخگویی بالاتری دارد. اپلیکیشن Entune برای اتصالات تلفن­های هوشمند ضروری است، اما می­توان بدون آن نیز تجربه رضایت بخشی با استفاده از بلوتوث و USB داشت.

 

شاید بیشترین تغییر در این خودرو مربوط به صندلی راننده باشد که ارتفاع کمتری دارد و با وجود کوتاه تر شدن ارتفاع سقف، فضای بیشتری برای سر و پای راننده فراهم می کند. از طرف دیگر غربیلک فرمان تلسکوپی با امکان تنظیمات متعدد و دکمه های کنترل بسیار ساده، حس مطلوبی را به راننده می­دهد.

 

  • تجربه رانندگی

 سرعت تویوتا Prius مدل 2016 نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است که این مسئله نقطه ضعفی در مقابل دیگر رقبا به شمار می رود. البته در این مدل بیشتر به کاهش مصرف سوخت توجه شده است که تا حدودی ضعف سرعت را پوشش می دهد. پیشرانه این خودرو بیشتر به صورت الکتریکی کار می­کند که رانندگی جذاب­تری را با خود به همراه دارد. بخشی از این جذابیت به دلیل بهبود صدای موتور است که به هنگام حرکت شنیده نمی­شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
طالب زاده در تاریخ : 1395/8/25/2 - - گفته است :
ماشینیه که طراحی جالی داره ، بعد از گذشت یه مدت به نظرم خیلی بین ایرانی ها برای خرید جا بیوفته و پر فروش بشه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: